صفحه اصلی / تکنولوژی / تایپ و ترجمه / چگونه برای یک مقاله برنده برنامه ریزی کنیم

چگونه برای یک مقاله برنده برنامه ریزی کنیم

چگونه برای یک مقاله برنده برنامه ریزی کنیم

 

هر طور که به آن نگاه کنید، شروع یک مقاله می تواند یک چالش باشد. به احتمال زیاد یک دسته کامل از ایده ها در ذهن شما می چرخد. دانستن اینکه چگونه اینها را به نوعی جمع آوری کنید، سپس آنها را در قالب یک مقاله علمی خوب یادداشت کنید، همیشه آسان نیست!

یکی از راه‌های ساده‌تر کردن مقاله‌نویسی، برنامه‌ریزی از قبل است. برنامه ریزی برای موفقیت بسیار مهم است: شکست در برنامه ریزی، برنامه ریزی برای شکست است! کار خود را تا آخرین لحظه رها نکنید، در عوض، از این پست به عنوان راهنمای برنامه ریزی مقاله استفاده کنید که می تواند شما را در مسیر موفقیت هدایت کند.

برنامه ریزی مقاله دو مرحله دارد. ابتدا باید ترسیم کنید که مقاله شما شامل چه مواردی است. با تشریح محتویات مقاله خود قبل از نوشتن آن، مطمئن خواهید شد که هیچ جزئیات مهمی را از دست ندهید و به هر یک از نکات استدلال خود اهمیت می دهید.

پس از ترسیم مقاله خود، می توانید یک برنامه زمانی برای خود تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که چه زمانی روی هر بخش کار کنید تا مطمئن شوید که به موقع به انجام آن می پردازید. تقسیم کارتان به بخش‌های قابل مدیریت مانند این به این معنی است که می‌توانید هر روز کمی پیشرفت کنید، به‌جای اینکه در آخرین لحظه انباشته کنید.

بنابراین، اگر اینجا هستید زیرا به این فکر می کنید که “چگونه یک مقاله را برنامه ریزی کنم؟” یا “طرح مقاله چگونه به نظر می رسد؟” – شما در جای مناسب هستید! ما در این مقاله دقیقاً به این سؤالات برای شما پاسخ خواهیم داد.

برنامه ریزی مقاله مرحله ۱: ایجاد یک ساختار

شاید خیلی وسوسه انگیز باشد که فقط بنشینید و بنویسید، به خصوص اگر در یک ضرب الاجل فشرده برای اتمام یک مقاله هستید . اما بسیار مهم است که قبل از نوشتن، ایجاد کنید – به عنوان حداقل کاهش! – ساختاری که جزئیات مقاله شما را پوشش می دهد.

امیدواریم قبلاً ایده یا استدلالی دارید که ممکن است بخواهید دنبال کنید. در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که به چند پاراگراف بدنه برای ارائه آن استدلال (و برای برآورده کردن معیارهای حد کلمه) نیاز دارید.

هنگام برنامه ریزی ساختار مقاله خود، می خواهید مطمئن شوید که هر پاراگراف دارای یک تمرکز است (ما به آن جمله موضوعی می گوییم). طول یک پاراگراف معمولاً بین ۶ تا ۱۰ جمله است، به این معنی که احتمالاً حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه است (یا حداقل این مکان خوبی برای شروع است).

بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که مقاله شما حاوی چند پاراگراف متنی باشد؟ اولین قدم شما این است که مقاله خود را تقسیم کنید. فرض کنید باید ۱۵۰۰ کلمه بنویسید. شما باید ۱۵۰ کلمه برای مقدمه و ۱۵۰ کلمه برای نتیجه گیری داشته باشید. این به شما ۱۲۰۰ کلمه می دهد، که به این معنی است که بین ۵-۶ پاراگراف بدن در وسط نیاز دارید.

کار بعدی شما ارائه ۵-۶ ایده است، یکی برای هر پاراگراف (در قسمت بعدی این پست این موضوع را با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم).

“نوشتن ۶ پاراگراف ۲۰۰ کلمه ای به مراتب دست یافتنی تر از یک بلوک جامد ۱۵۰۰ کلمه ای به نظر می رسد – و شما می توانید بعد از اتمام هر کدام یک جشن کوچک داشته باشید.”

تقسیم بندی مقاله به این صورت نه تنها به شما کمک می کند تا به تعداد کلمات خود برسید – بلکه مدیریت آن را بسیار آسان تر می کند. فکر نوشتن ۱۵۰۰ کلمه ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد. اما، آن را به بخش ها تقسیم کنید، و ناگهان باید فقط ۲۰۰-۲۵۰ کلمه برای هر کدام بنویسید. این خیلی کمتر ترسناک به نظر می رسد! همانطور که از یک بخش به بخش دیگر حرکت می کنید، به سرعت می بینید که مقاله شما شروع به ظهور می کند.

مرحله ۲ برنامه ریزی مقاله: طوفان فکری یا آزادنویسی

هنگامی که می دانید به چه تعداد ایده نیاز دارید، گام بعدی این است که آنچه را که می دانید (و آنچه هنوز باید پیدا کنید) یادداشت کنید.

راه های زیادی وجود دارد که می توان به این امر دست یافت. شما می توانید یک نقشه ذهنی ایجاد کنید یا فقط تمام ایده های خود را روی یک تکه کاغذ بنویسید. در حین انجام این کار، سوالاتی که دارید و چیزهایی که باید جستجو کنید را نیز در نظر داشته باشید.

اگر نمی توانید ۵ تا ۶ ایده داشته باشید، یادداشت های سخنرانی، اسلایدهای سخنرانی خود را مرور کنید و کمی مطالعه کنید تا ببینید آیا می توانید ایده های اصلی را شناسایی کنید. در این مرحله، ممکن است مقاله شما واقعاً نامرتب به نظر برسد (و این اشکالی ندارد!). وقتی شروع به ساختن طرح کلی خود می کنید، این آشفتگی به شما کمک می کند.

 

مرحله ۳ برنامه ریزی مقاله: ایجاد یک طرح کلی

هنگامی که طوفان فکری خود را انجام دادید، زمان آن فرا رسیده است که آشفتگی را در نظر بگیرید و آن را در قالبی دقیق تر قرار دهید. در حالی که ممکن است طوفان فکری را روی یک تکه کاغذ قراضه انجام داده باشید، باید شروع به نوشتن طرح کلی خود در رایانه کنید، زیرا آنچه به عنوان طرح کلی شروع می شود به تدریج به مقاله واقعی شما تبدیل می شود.

“با هر تغییری که ایجاد می‌کنید، فقط مطمئن شوید که سوال را در ذهن خود نگه می‌دارید. اگر یک مقاله عالی بنویسید، اما ربطی به موضوع تعیین شده توسط مربی نداشته باشد، بعید است که به خوبی انجام دهید.”

طرح کلی یک سند زنده است، به این معنی که وقتی شروع به کار روی آن می کنید، ممکن است نیاز به ایجاد تغییرات داشته باشید (و این اشکالی ندارد!). با هر تغییری که ایجاد می کنید، فقط مطمئن شوید که سؤال را در ذهن خود نگه می دارید. اگر یک مقاله عالی بنویسید، اما ربطی به موضوع تعیین شده توسط مدرس نداشته باشد، بعید است که خوب کار کنید.

در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم طرح کلی مقاله خود را بنویسید:

۱٫ مقدمه (یا بیانیه پایان نامه) خود را بنویسید

وقتی شروع به فکر کردن در مورد مقاله خود می کنید، احتمالاً به نوعی استدلال یا موضع کلی نیاز خواهید داشت. این معمولاً به عنوان بیانیه پایان نامه شناخته می شود. در حالی که لازم نیست یک پایان نامه دقیق در طرح مقاله خود داشته باشید، داشتن ایده در مورد جایی که می خواهید شروع کنید همیشه مفید است.

یک بیانیه پایان نامه خوب حاوی یک استدلال یا موضع است و با یک استراتژی (مانند نقشه راه) دنبال می شود که توضیح می دهد که چگونه به این هدف دست می یابد. به یاد داشته باشید، حتی اگر به آن بیانیه پایان نامه می گویند، ممکن است بیش از یک جمله باشد (و می تواند ۲ یا ۳ باشد).

۲٫ برای هر پاراگراف جملات موضوعی بنویسید

هر پاراگرافی که می نویسید باید با بیانیه پایان نامه شما مرتبط باشد (و بیانیه پایان نامه شما به سوال ارائه شده توسط مدرس پاسخ می دهد). جمله موضوعی اولین جمله در پاراگراف بدن شماست. این یک نمای کلی از آنچه قرار است در پاراگراف اتفاق بیفتد را ارائه می دهد. ممکن است بخواهید جمله موضوعی خود را به عنوان یک پایان نامه کوچک، ارائه استدلال برای یک پاراگراف خاص در نظر بگیرید.

۳٫ شامل شواهد

هنگامی که یک جمله موضوعی واضح ایجاد کردید، باید بفهمید که چه شواهدی را می‌خواهید در وسط هر پاراگراف ارائه دهید تا مطمئن شوید که منظورتان را به وضوح بیان می‌کنید. اینجاست که ممکن است شروع به استفاده از مطالب خواندنی خود (کتاب درسی، منابع کتابخانه و Google) کنید تا به شما کمک کند بفهمید چه چیزی را باید بگنجانید. در مرحله طرح کلی، ممکن است بخواهید منابع احتمالی را که قرار است از آنها استفاده کنید فهرست کنید، یا می توانید چند یادداشت در مورد هر پاراگراف ممکن است بنویسید.

۴٫ نتیجه گیری

در این مرحله، شما مجبور نیستید برنامه ریزی کنید که نتیجه چه می گوید یا شامل می شود، زیرا هنوز مقاله خود را ننوشته اید و به بحث نهایی خود نرسیده اید. اما فقط توجه داشته باشید که این بخش نکته کلیدی شما را برای خواننده ارائه می دهد و نحوه پاسخ شما به سوال مقاله را برجسته می کند.

 

نمونه طرح مقاله

طرح مقاله معمولاً خطی است. بیایید به مثال زیر نگاه کنیم تا ببینیم چگونه یک طرح مقاله ممکن است با هم جمع شود. در این مورد، مقاله ای ۱۵۰۰ کلمه ای می نویسیم و سعی می کنیم به این سوال پاسخ دهیم: دیپلماسی شهروندی چه نقشی می تواند در کاهش روابط دشوار بین دولتی ایفا کند؟

مقدمه (۱۵۰ کلمه)
بیانیه پایان نامه
این مقاله استدلال می کند که در حالی که دیپلماسی شهروندی از طریق گفتگو باید دنبال شود، مؤسسه تحقیقات صلح در خاورمیانه (PRIME) با چالش های متعددی روبرو شده است که تأثیر کلی آن را در کاهش روابط دشوار بین دولتی محدود کرده است.

بخش ۱: تئوری (۴۰۰)
بند ۱ بدنه
در حالی که گام‌های زیادی توسط دولت‌ها برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین برداشته شده است، در طول زمان بین این دو کشور عدم پایداری وجود داشته است.

پاراگراف بدنه ۲
در حالی که مناقشه اسرائیل و فلسطین برای چندین دهه گسترش یافته است، نقشی که دیپلماسی شهروندی می تواند در مذاکرات در مقیاس بزرگ ایفا کند حداقل است (Kaye, 2001).

بخش ۲: مثال و کاربرد (۸۰۰)
بند ۳ بدنه
موسسه تحقیقات صلح در خاورمیانه (PRIME) یک سازمان غیر دولتی (NGO) است که در سال ۱۹۹۸ در فرانکفورت توسط دانشگاهیان فلسطینی و اسرائیلی ایجاد شد که به دنبال ایجاد صلح از طریق مشترک هستند. پروژه های تحقیقاتی و طرح های توسعه ای (یانیو، ۲۰۱۳).
پاراگراف ۴ بدنه
از آنجایی که دانشگاهیان در PRIME بر تقویت جوامع مدنی در اسرائیل و فلسطین متمرکز شده اند، آنها از زمان آغاز به کار ادبیات گسترده ای را منتشر کرده اند.
پاراگراف بدنه ۵
هنگام به کارگیری مفاهیم دیپلماسی شهروندی در PRIME، ارزیابی تأثیر مداخله ای که به کار گرفته می شود مهم است.
بدنه بند ۶
ایجاد پروژه تاریخ مشترک در اوایل دهه ۲۰۰۰ تکمیل و در مدارس معرفی شد.

نتیجه گیری (۱۵۰ کلمه)
پیام کلیدی خود را برای خواننده ارائه دهید و نحوه پاسخ دادن به سوال مربی را برجسته کنید.

منابعی که ممکن است استفاده کنم
دوره خواندن:
Kaye, DD, 2001. دو دیپلماسی و امنیت منطقه ای در خاورمیانه را دنبال کنید. مذاکره بین المللی، ۶(۱)، صص۴۹-۷۷٫
مطالب تکمیلی:
Yaniv, L., 2013. صلح مردم به مردم: نقش دیپلماسی شهروندی در مناقشه اسرائیل و فلسطین. جایزه بهترین مقاله دانشجویی CPD در دیپلماسی عمومی، مرکز دیپلماسی عمومی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.
نکته: یک مقاله تحقیقاتی ۱۵۰۰ کلمه ای ممکن است پس از تکمیل، بین ۶-۱۲ کل منبع در فهرست مرجع داشته باشد.

 

افکار نهایی

هنگامی که یک طرح مقاله نوشتید، می توانید شروع به نوشتن هر یک از پاراگراف های بدن خود در بخش های مربوطه کنید. همانطور که می نویسید، ممکن است ساده ترین کار باشد که با پاراگراف هایی که فکر می کنید ساده ترین هستند شروع کنید و بعداً به پاراگراف های دشوارتر بروید.

مقدمه و نتیجه گیری را تا آخر بگذارید. با گذاشتن این قسمت‌ها تا آخر، می‌توانید مطمئن شوید که پایان‌نامه‌ای که برای طرح مقاله‌تان نوشته‌اید، همچنان برای مقاله‌تان قابل اجرا است. همچنین می‌توانید مطمئن شوید که مقدمه و نتیجه‌گیری شما پیام‌های یکسانی را ارائه می‌کند که انسجام و جریان را در سراسر آن ایجاد می‌کند.

به یاد داشته باشید، افراد زیادی هستند که مایلند در مقاله شما به شما کمک کنند، بنابراین از کمک مرکز نویسندگی دانشگاه یا اساتید دانشگاه Oxbridge Essays استفاده کنید. در حالی که نوشتن یک مقاله می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، ایجاد یک طرح مقاله مطمئناً یکی از راه های ساده تر کردن روند است!

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

تایپ کتاب 

تایپ پایان نامه

برای سفارش تایپ و ترجمه به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

یک راهنمای ساده برای نوشتن یک مقاله درجه یک

یک راهنمای ساده برای نوشتن یک مقاله درجه یک یک مقاله درجه یک مقاله ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.