صفحه اصلی / تکنولوژی / تایپ و ترجمه / مقاله نویسی عالی در ۵ مرحله

مقاله نویسی عالی در ۵ مرحله

مقاله نویسی عالی در ۵ مرحله

آیا واقعاً می توان مقاله نویسی عالی را تنها در ۵ مرحله خلاصه کرد؟ در حالی که درست است که چیزهای زیادی برای نوشتن آکادمیک از هر نوعی وجود دارد، اگر می‌خواهید مقاله‌نویسی خود را بهبود ببخشید، این پیشنهادات برتر مکانی عالی برای شروع هستند.

برای برخی، مقاله نویسی طبیعی است. اما برای بسیاری، دانستن چگونگی پاسخ به یک سوال مقاله به گونه ای که نمرات بالایی کسب کند، چیزی است که باید به طور منظم یاد گرفته و تمرین شود. می‌توانید از دانستن این نکته نیز راحت باشید که وقتی یاد گرفتید چگونه یک مقاله عالی بنویسید، می‌توانید تکنیک‌ها و فرمول‌های مشابه را برای تقریباً هر نوشته دانشگاهی، چه یک مقاله استاندارد یا پایان‌نامه یا پایان‌نامه، به کار ببرید.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید وارد آن شویم و پنج مرحله نوشتن یک مقاله را یاد بگیریم.

مرحله ۱: سوال یا عنوان را درک کنید

در ظاهر ممکن است این توصیه تا حدی پیش پا افتاده به نظر برسد – اما واقعیت این است که عدم درک درست مجموعه سؤالات یکی از، اگر نگوییم رایج ترین دلیل پشت نمره ناامیدکننده در مقاله نویسی است. آیا از شما خواسته می شود که چیزی را به طور انتقادی ارزیابی کنید ؟ قیاس و تضاد؟ یک گزاره انتقادی را تحلیل کنید؟

اینها برخی از عبارات رایج در سؤالات مقاله هستند و هر کدام مجموعه متفاوتی از انتظارات را نشان می دهند. در زیر راهنمای کوتاهی برای برخی از رایج‌ترین انواع سؤالات مقاله و آنچه که ممکن است دیده شود به آنها نیاز دارند، آورده شده است.

سوالات مقاله مستقیم

به عنوان مثال ، آیا تفویض اختیار در بریتانیا به شکل جدیدی از سیاست حزبی منجر شده است؟

این شاید رایج ترین نوع سوال انشا باشد. با این نوع سؤال، یک خط تحقیق و یک زمینه تحقیقاتی قبلاً به وضوح ایجاد شده است. چالش ها عبارتند از: عدم انحراف از این خط تحقیق. برای تعریف اصطلاحات و اصلاح سؤال؛ مطمئن شوید که مقاله با نوعی پاسخ به پایان می رسد، حتی اگر پاسخی باشد که برخی از سؤالات را حل نشده رها کند.

با یک سوال مستقیم، اغلب ایده خوبی است که مقاله را با تعریف اصطلاحات شروع کنید. اغلب اوقات یک سؤال مستقیم گسترده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد – و نیاز به بررسی دارد. به عنوان مثال، در سوال مثال، قبل از اینکه بتوانیم به آن پاسخ دهیم، چیزهای زیادی باید تعریف شوند: منظور ما از تفویض اختیار چیست؟ اینجا از چه دوره ای صحبت می کنیم؟

با تعریف اصطلاحات به دو چیز دست می‌یابید: اول، نشان می‌دهید که از حوزه موضوعی دانش دارید. دوم، شما این فرصت را دارید که مالکیت سوال را به دست بگیرید – و آن را به دلخواه خود قالب بندی کنید.

اگرچه یک سوال مستقیم موضوع مقاله و خط تحقیق را مشخص می کند، جزئیات هنوز به شما سپرده می شود. اغلب اوقات، دستیابی به نمره خوب با مشخص کردن جزئیات و طرح مجدد سؤال توسط دانش آموز آغاز می شود.

بنابراین، در مثال سوال بالا، ممکن است با تعریف تفویض اختیار (مثلاً انتقال قدرت از دولت مرکزی به دولت محلی) شروع کنید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که می‌خواهید با قالب‌بندی مجدد سؤال به آن پاسخ دهید تا روی یک مثال خاص تمرکز کنید. مثلا حزب ملی گرای اسکاتلند).

این قانون در صورتی اعمال می‌شود که مقاله‌ای را در قالب سؤال مستقیم درباره هر موضوعی می‌نویسید: اگر این سؤال مستقیم در مورد تأثیر هنر ایتالیایی کواتروچنتو بر شاعران پیش از رافائلی است، می‌توانید روی شعر خاصی از دانته گابریل تمرکز کنید. روستی؛ اگر این یک سوال مستقیم در مورد استراتژی های بازاریابی کوکاکولا است، می توانید روی تصمیم آنها برای هدف قرار دادن گروه بازاریابی نسل X در کمپین استرالیایی “اشتراک گذاری یک کوکا” در سال ۲۰۱۱ تمرکز کنید.

نکته کلیدی این است که فریب نخورید با این فکر که با یک سوال مستقیم، شرایط تنظیم شده اند – هنوز برای تعریف اصطلاحات و اصلاح تمرکز باید کار کرد.

عنوان مقاله “ارزیابی”.

به عنوان مثال ، تأثیرات فروید بر نظریه های روانکاوی ژاک لاکان را ارزیابی کنید.

مانند یک سوال مستقیم، یک سوال مقاله ای که از شما می خواهد ارزیابی کنید، موضوع مقاله را مشخص می کند. تفاوت آن با سؤال مستقیم به این معناست که خط تحقیق را تعیین نمی کند. با یک دستورالعمل برای ارزیابی – بنابراین وظیفه کلیدی تعیین سؤال(های) تحقیق است.

چالش ها عبارتند از: تعیین خط تحقیق. برای تعریف واضح اصطلاحات و نقطه تمرکز؛ برای پیشنهاد ساختاری که منعکس کننده شکلی باشد که ارزیابی شما قرار است به خود بگیرد.

بنابراین، در مثال ارائه شده، می‌خواهید حوزه‌های کلیدی را که فکر می‌کنید فروید بر لاکان تأثیر گذاشته است، تعریف کنید. سپس ممکن است بخواهید یک مثال خاص را برای ارزیابی انتخاب کنید (مثلاً تأثیر نظریه عقده ادیپ فروید بر اکریت لاکان) و یک سؤال تحقیقی را تعیین کنید (مثلاً چگونه لکان هنگام نوشتن در مورد نظریه عقده ادیپ از فروید منحرف می شود). سپس می‌خواهید مطمئن شوید که ساختار مقاله‌ای را انتخاب کرده‌اید که مناسب این خط تحقیق انتخابی باشد (مرحله ۴ را در زیر ببینید).

چالش اصلی در مورد سؤالات مقاله ای که از شما می خواهند ارزیابی کنید این است که آنها ارزیابی گسترده تری دارند، اما از شما می خواهند که نمونه های خاصی را ایجاد کنید – هر موضوعی که باشد. بنابراین، شما باید به بیانیه ارزشیابی کلی دست پیدا کنید (مثلاً لکان خود را علیه فروید تعریف کرد)، در حالی که خط استدلال خاصی را که این ادعا را نشان می دهد (مثلاً چگونه او نظریه پیچیده ادیپ را بازنویسی می کند) بیابید تا از خیلی کلی اجتناب کنید. یک تمرکز

عنوان مقاله “مقایسه و تقابل”.

به‌عنوان مثال ، بازنمایی‌های زندگی مدرن در سرزمین بایر TS Eliot را با بیرمنگام لویی مک‌نیس مقایسه کنید.

این یک فرم کاملاً خاص از نوع سؤال انشا است – اما با این وجود یک نوع نسبتاً رایج است. چالش‌های کلیدی در اینجا عبارتند از: تعیین اینکه دقیقاً چه چیزی را با هم مقایسه و مقایسه می‌کنید. برای تعیین یک سوال تحقیق؛ برای ایجاد ساختاری که مناسب فرمت مقایسه و کنتراست باشد.

در مثال ارائه شده از ما خواسته شده است که بازنمایی های زندگی مدرن را در دو شعر با هم مقایسه و مقایسه کنیم – اما، دوباره، می توانیم این سوال را تعریف و اصلاح کنیم، به عنوان مثال با تصمیم گیری به تمرکز ویژه بر نحوه بازنمایی مناظر شهری در آثارشان این دو شاعر.

مانند نمونه مقاله‌هایی که از شما می‌خواهند ارزیابی کنید: ما همچنین باید یک سؤال تحقیقی را تعیین کنیم تا تمرکز بیشتر شود (مثلاً چگونه رویکردهای مختلف برای بازنمایی شهر دیدگاه‌های گسترده‌تر نویسندگان را در مورد مدرنیته منعکس می‌کند؟).

در نهایت ما باید ساختاری را در نظر بگیریم که به بهترین وجه این نوع سوال خاص را در خود جای دهد – اطلاعات بیشتر در اینجا در مرحله ۴٫

گزاره های انتقادی

به عنوان مثال “رسانه پیام است” – مارشال مک لوهان. در رابطه با یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی بحث کنید.

این نوع مقاله مجدداً بسیار رایج است – و معمولاً از نقل قول یک دانشگاهی یا نویسنده ای است که در یک زمینه انتخاب شده متخصص در نظر گرفته می شود. در اینجا چالش های کلیدی عبارتند از: تعیین سؤال تحقیقی که گزاره انتقادی نشان می دهد. برای تعریف اصطلاحات و اصلاح سوال.

به عنوان مثال، در مثال انتخاب شده – اگر ما از قبل نمی دانیم، باید بفهمیم که مارشال مک لوهان کیست و نقل قول را در متن قرار دهیم. اگر معلوم شود که او فیلسوفی است که در مورد اشکال رسانه نظریه پردازی می کند – آنگاه می دانیم که مقاله باید نظریات او را با موضوع انتخاب شده مرتبط کند. هنگامی که این موضوع را حل کردیم، می‌توانیم شروع به تعریف و اصلاح شرایط مقاله خود کنیم (مثلاً ممکن است برای نشان دادن تئوری‌های مک لوهان، روی اختراع دکمه لایک فیس‌بوک تمرکز کنیم).

گزاره های نظری

به عنوان مثال “دموکراسی یائسگی جامعه غربی است، اوج بزرگ اجتماعی بدن” – ژان بودریار. نظریه بودریار را در رابطه با دموکراسی امروزی بحث کنید.

این نوع سؤال شبیه به مثال یک گزاره انتقادی است. تفاوت اصلی این است که نیاز به درک یک رویکرد نظری خاص دارد: در این مورد نظریه انتقادی ژان بودریار.

در مورد سؤالات مقاله ای که مستلزم استفاده از مدل های نظری هستند – چالش این است که اینها معمولاً پیچیده هستند و نمی توان آنها را به طور کامل خلاصه کرد. این نوع مقاله معمولاً با یک مرور مختصر از مدل نظری، قبل از توضیح دقیق‌تر ویژگی خاص آن که در مورد موضوع مورد نظر اعمال می‌شود، به بهترین نحو ارائه می‌شود – و سپس ایده‌ای شفاف درباره نحوه اعمال آن در یک موضوع. مثالی خاص برای آزمایش یا نشان دادن ادعاهای آن (مثلاً ممکن است مروری بر نظریه های بودریار ارائه دهیم، مشخص کنیم که او به طور خاص در مورد دموکراسی چه می گوید، و سپس آن را در مورد یک مثال انتخابی – به عنوان مثال، رفراندوم برگزیت) اعمال کنیم.

بدون سوال انشا

به عنوان مثال یک مقاله در مورد پیتر دراکر و مدیریت کسب و کار مدرن بنویسید.

این نوع سؤال به طرز فریبنده ای آسان است، به این معنا که اغلب می تواند کمتر ترسناک به نظر برسد در حالی که مجموعه ای کامل از چالش ها را به همراه دارد. در واقع چیزی که نیاز دارد این است که شما قالب سؤال انشا را خودتان انتخاب کنید – یا برای جلوگیری از ایجاد تأمل کلی در مورد موضوع انتخابی، سؤال را دوباره قالب بندی کنید. بنابراین چالش ها عبارتند از: اصلاح موضوع. برای تعیین یک سوال تحقیق؛ برای توسعه رویکردی که مطابق با این کار عمل کند.

در مثال انتخاب شده، اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد مدیریت کسب و کار و پیتر دراکر هستیم – ممکن است انتخاب کنیم که روی جنبه خاصی از نوشته او تمرکز کنیم (مثلاً نظریه عدم تمرکز او) و سپس یک مثال خاص (مثلاً سوپرمارکت تسکو) را قبل از آن انتخاب کنیم. تعیین یک خط خاص از تحقیق (چگونه می توان مدل تجاری تسکو را منعکس کننده تئوری عدم تمرکز دراکر دید؟).

به طور خلاصه…

در اصل، جمله بندی سؤال انشا به شما می گوید که در چه چیزی باید تحقیق کنید و مقاله چگونه باید نوشته شود. اما هرگز نباید فرض کنید که یک سوال مقاله کامل است. هر سوالی که باشد، همیشه باز است و همیشه از شما می‌خواهد که شرایط را تعریف کنید و تمرکز تحقیق خود را اصلاح کنید.

قوی ترین مقالات آنهایی هستند که یک خط تحقیق واضح و اصلی را کشف می کنند. سؤالات انشا به طور کلی به شما یک نقطه شروع کلی می دهد: چالش این است که تعیین کنید از آنجا به کجا بروید و بنابراین به یک معنا سؤال را دوباره بنویسید تا بتوانید اصلی ترین و آموزنده ترین مقاله ممکن را بنویسید.

 

مرحله ۲: برنامه ریزی و زمان بندی

درک سوال اولین گام است، اما به همان اندازه مهم است که از زمان موجود استفاده بهینه کنید.

دانش‌آموزان اغلب میزان کار مورد نیاز برای نوشتن یک مقاله خوب را دست کم می‌گیرند، که می‌تواند منجر به شب‌های دیروقت در کتابخانه و نمره ناامیدکننده شود. اگر می خواهید نمره خوبی کسب کنید، باید از همان لحظه ای که سوال انشا را دریافت می کنید، برنامه ریزی مقاله خود را شروع کنید. جدول زیر می تواند کمک مفیدی باشد:

وظیفه ضرب الاجل
سوال را درک کنید (مرحله ۱ را ببینید) (درج تاریخ)
یک لیست خواندن تهیه کنید (مرحله ۳ را ببینید) (درج تاریخ)
فهرست خواندن را مرور کنید، یادداشت برداری کنید (مرحله ۳ را ببینید) (درج تاریخ)
ساخت یک ساختار مقاله (به مرحله ۴ مراجعه کنید) (درج تاریخ)
شروع به نوشتن کنید (مرحله ۵ را ببینید) (درج تاریخ)
تصحیح و بررسی نقل قول ها (مرحله ۵ را ببینید) (درج تاریخ)
پیش نویس اول را تمام کنید (درج تاریخ)
دست در (درج تاریخ)
با تعیین ضرب‌الاجل‌هایی برای خود و تعهد به آن‌ها، مطمئن می‌شوید که درست قبل از تاریخ تحویل، کار زیادی برایتان باقی نخواهد ماند.

همچنین مهم است که بین اتمام اولین پیش‌نویس و تصحیح ، زمان بگذارید، در حالت ایده‌آل چند روز .

 

مرحله ۳: در مورد سوال مقاله خود تحقیق کنید

نوشتن ممکن است وظیفه اصلی باشد، اما خواندن به همان اندازه مهم است. قبل از شروع نوشتن مقاله خود، باید جستجوی گسترده ای برای ادبیات مرتبط انجام دهید .

سپس آنچه را که تصمیم به تحقیق می‌گیرید، باید با نحوه تفسیر سؤال مرتبط باشد (به مرحله ۱ در بالای این مقاله مراجعه کنید). البته ممکن است تصمیم بگیرید که می‌خواهید بر روی مطالعه پیرامون موضوع تمرکز کنید – اما اغلب اوقات این اتفاق می‌افتد که منجر به غرق شدن شما در اطلاعات شود.

یک توصیه کلی خوب این است که با ایجاد یک نمای کلی از حوزه موضوعی شروع کنید – قبل از اینکه تمرکز تحقیق خود را اصلاح کنید. طرح سه مرحله ای زیر راهی مفید برای توسعه این فرآیند است.

چگونه یک نمای کلی ایجاد کنیم

اگر موضوعی که مقاله پوشش می دهد برای شما جدید است – یک توصیه خوب این است که با خواندن یک آغازگر کلی شروع کنید.

اگر برای تصمیم گیری در مورد چگونگی تفسیر سوال مشکل دارید، این ممکن است به شما کمک کند (به مرحله ۱ مراجعه کنید). فهرست زیر شامل راهنماهای کلی کوتاه در زمینه های خاص توسط ناشران معتبر است:

  • انتشارات دانشگاه آکسفورد: مقدمه های بسیار کوتاه
  • گرانتا: چگونه بخوانیم
  • کمبریج: مقدمه ای بر…
  • معرفی کتاب: راهنمای گرافیک
  • Routledge: مقدمه ای بر…
البته، اگر یادداشت های سخنرانی یا سمینار دارید، این نکات نیز در این مرحله مفید خواهند بود.

چگونه یک لیست خواندن خاص تر ایجاد کنیم

هنگامی که حوزه موضوعی را بررسی کردید و ایده روشنی از آنچه می‌خواهید روی آن تمرکز کنید ایجاد کردید، اکنون می‌خواهید یک لیست خواندنی خاص‌تر برای خط تحقیقی که به آن علاقه دارید ایجاد کنید.

فهرست زیر فهرستی از منابع تحقیقاتی است که ممکن است مفید باشد:

  • Google Scholar. شاید بهترین ابزار تحقیقاتی موجود برای جستجوی کلید واژه متون علمی (از مقالات مجلات گرفته تا تک نگاری ها و پایان نامه های دکترا) باشد. Google Scholar به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید کدام متون دانشگاهی حوزه انتخابی شما را پوشش داده‌اند – قبل از اینکه شما را در جهت درست برای یافتن متن راهنمایی کند.
  • کتابهای گوگل. این منبع برای جستجوی کلمات کلیدی در آرشیو کتاب دیجیتالی گوگل مفید است. همه کتاب‌ها دیجیتالی نشده‌اند و همه متون کاملاً در دسترس نیستند، اما بسیاری از آنها در دسترس هستند – و اگر نه، Google Books می‌تواند به شما در ایجاد فهرست خواندن کمک کند.
  • جستور Jstor بهترین کتابخانه دیجیتالی مجلات دانشگاهی، کتاب ها و منابع اولیه است. این به شما امکان می دهد خودتان به متون دسترسی داشته باشید و همچنین می توانید از تابع کلیدواژه برای یافتن متون علمی اضافی استفاده کنید. برای دسترسی به آن به جزئیات ورود به سیستم دانشگاه (یا موسسه معادل) نیاز دارید.
  • کتابخانه دانشگاه یا مدرسه شما. هیچ اشکالی در تحقیقات کتابخانه ای قدیمی وجود ندارد. کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها بر اساس موضوع سازمان‌دهی شده‌اند، و هیچ راه بهتری برای یافتن کتاب‌هایی که منطقه مورد علاقه‌تان را پوشش می‌دهند، در یک مکان وجود ندارد.
  • کتابشناسی مشروح موضوعی خاص. برای بسیاری از موضوعات آکادمیک می توانید کتابشناسی مشروح پیدا کنید. از فهرست برای جستجوی مضامین/نویسندگان خاص مرتبط با موضوع خود استفاده کنید – و کتابشناسی خلاصه کوتاهی از متونی را در اختیار شما قرار می دهد که این حوزه ها را پوشش می دهند.
شما نمی خواهید وقت خود را برای خواندن تعداد بی پایان مقاله تلف کنید تا متوجه شوید که آنها واقعاً مرتبط نیستند. هنگامی که مقاله ای را یافتید که امیدوارکننده به نظر می رسد، چکیده آن را بخوانید تا مطمئن شوید که مرتبط است. اگر هنوز صد در صد مطمئن نیستید، معمولاً ایده خوبی است که به نتیجه نرسید – این معمولاً شامل یک خلاصه دقیق از مطالعه است که به تعیین اینکه آیا باید مقاله را به طور کلی بخوانید یا خیر کمک می کند.

اگر مقاله، کتاب یا مقاله‌ای پیدا کردید که به نظر می‌رسد به خوبی حوزه مورد علاقه شما را پوشش می‌دهد – از آن به عنوان سکوی پرتاب برای ایجاد فهرست خواندن خود استفاده کنید. می‌توانید این کار را با (الف) مرور کتاب‌شناسی آن و توجه به افرادی که به آن استناد می‌کند، انجام دهید. و (ب) بررسی در Google Scholar برای دیدن اینکه چه کسی به این متن استناد کرده است. برای این کار کافی است نام مقاله را در نوار جستجو وارد کرده و اینتر را بزنید. در نتایج، روی “نقل شده توسط” کلیک کنید – با این کار لیستی از تمام مقالاتی که به انتشاراتی که شما جستجو کرده اید استناد کرده اند، نمایش داده می شود.

هنگامی که متون کلیدی را محدود کردید – آنها را بخوانید و یادداشت برداری کنید. یک توصیه خوب این است که یادداشت های خود را بر اساس موضوع سازماندهی کنید. اگر در حال رونویسی، علامت گذاری یا حاشیه نویسی تکه های مفید متن (به صورت دستی یا دیجیتال) با کد رنگی با موضوع هستید، یا راهی برای سازماندهی یادداشت های خود پیدا می کنید تا بتوانید هنگام نوشتن مقاله خود، آنها را رمزگشایی کنید، زندگی شما را تبدیل به یک موضوع می کند. خیلی راحت تر

مرحله ۴: ساختار

نحوه ارائه استدلال خود تقریباً به اندازه خود استدلال مهم است، به همین دلیل ضروری است که مقاله شما از ساختاری منطقی پیروی کند. یک توصیه کلاسیک این است که “به آنها بگویید چه می خواهید به آنها بگویید، سپس به آنها بگویید و آنچه را که به آنها گفتید به آنها بگویید”. این، در اصل، مقدمه اصلی، بدنه اصلی و ساختار نتیجه مقاله شما را خلاصه می کند.

داشتن یک ساختار واضح و منطقی به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مقاله شما متمرکز می‌ماند و از سؤالی که به آن پاسخ داده می‌شود دور نمی‌ماند. هر بخش، پاراگراف و جمله باید به استدلالی که ارائه می‌کنید ارزش اضافه کند. همانطور که در حال نوشتن هستید، خوب است یک قدم به عقب برگردید و از خود بپرسید: این جمله/بخش چه ارزشی می‌افزاید؟ چگونه به استدلال فراگیر من مرتبط می شود؟ اگر متوجه شدید که نمی توانید به این سؤالات پاسخ دهید، خطر زیادی وجود دارد که از بحث اصلی خود دور شده باشید، و ممکن است بخواهید در مسیری که در حال انتخاب هستید تجدید نظر کنید.

قالب ها و ساختارهای مختلف مقاله

در زیر فهرستی از قالب‌های مقاله ممکن است که ممکن است در تفکر در مورد چگونگی ساختار انشا مفید باشد.

  • ساختار سه قسمتی اگر یادداشت های خود را بر اساس موضوع سازماندهی کرده اید (همانطور که در مرحله ۳ پیشنهاد شد)، مقاله خود را بر اساس تعداد مجموعه ای از مضامین سازماندهی کنید (سه عدد خوب است، اما قانون ثابتی وجود ندارد) تا جنبه های مختلف یک موضوع یا راه های پاسخ به یک موضوع را نشان دهید. سوال می تواند ایده خوبی باشد
  • استدلال و برهان مخالف. گاهی اوقات اگر در مورد یک منطقه خاص تحقیق کرده اید، پاسخ شما تقسیم شده است، ساختار استدلال/مقابله می تواند بهترین راه حل باشد.
  • پایان نامه، آنتی تز و سنتز. این ساختار سه قسمتی شامل یک بخش حمایت از یک ادعا با شواهد (پایان‌نامه)، در بخش دیگر ادعای مخالف و حمایت از آن با شواهد (آنتی تز)، و در بخش پایانی و سوم تلاش برای حل تعارض بین این دو است. (سنتز).
  • فرضیه و مجموعه ای از مطالعات موردی. این یکی دیگر از ساختارهای مقاله کلاسیک است – که در آن شما با یک ادعا (فرضیه) شروع می‌کنید و سپس مجموعه‌ای از مطالعات موردی را برای آزمایش آن ادعا توسعه می‌دهید.
  • قیاس و تضاد. این یک قالب مقاله خاص برای مقایسه اجزای مختلف است. چالش اینجا این است که ساختاری متناسب با موضوع ایجاد کنید: آیا زیرعنوان ها را ایجاد می کنید و سپس بین A و B متناوب می کنید؟ انشا را بین الف و ب به نصف تقسیم کنید. یا تجزیه و تحلیل خود را بین A و B ادغام کنید؟ پاسخ به آنچه یافته های تحقیق شما پیشنهاد می کند بستگی دارد – اما مهم است که در مورد انتخابی که می کنید روشن باشید.
 

مرحله ۵: نوشتن مقاله

حالا شما سوال مقاله خود را کار کرده اید، در مورد موضوع تحقیق کرده اید و ساختاری ایجاد کرده اید، زمان شروع نوشتن است! نوشتن متنی که با الزامات سبکی مطابقت دارد می تواند دلهره آور باشد – نکات مقاله نویسی زیر باید به شما در مسیر موفقیت در مقاله نویسی کمک کند.

انتقادی فکر کنید

اگر به‌دنبال گرفتن نمره قبولی هستید، توصیفی بودن خوب است، اما برای نمره بالاتر باید نشان دهید که می‌توانید از استدلال انتقادی استفاده کنید. محدودیت های تئوری هایی که از آنها استفاده می کنید چیست؟ چگونه در ادبیات به این موارد پرداخته شده است؟ آنها چگونه بر کیفیت استدلال های ارائه شده تأثیر می گذارند و تا چه اندازه درک ما را از آنچه در حال مطالعه هستیم محدود می کنند؟ چه توضیحات جایگزینی ممکن است عمق بیشتری ارائه دهد؟

تفکر انتقادی چیزی است که مقاله شما را برجسته می کند. این نشانگر را نشان می دهد که شما صرفاً استدلال هایی را که در طول تحصیل به شما داده شده است تکرار نمی کنید، بلکه در واقع به شیوه ای آکادمیک با نظریه ها درگیر می شوید. یک راه خوب برای تمرین این است که هنگام خواندن بررسی های ادبیات در مقالات منتشر شده توجه دقیق داشته باشید – خواهید دید که نویسندگان به سادگی مطالعات قبلی را خلاصه نمی کنند، بلکه نقدی ارائه می دهند که منجر به شکافی برای تحقیقات خود می شود.

آکادمیک بنویس

یکی دیگر از مسائل رایج – به ویژه در بین دانشجویان سال اول و دوم – این است که آنها تمایل به استفاده از زبان غیر آکادمیک دارند:

در این مقاله به نحوه استفاده افرادی که هنر می خرند از سرمایه فرهنگی می پردازم. تئوری من این است که داشتن سرمایه فرهنگی بیشتر باعث تغییر سلیقه آنها در هنر می شود، زیرا آنها می توانند قطعات را به گونه ای متفاوت با افراد دیگر درک کنند.

مثال هایی مانند این متأسفانه بسیار رایج هستند و باید به شما ایده خوبی در مورد مواردی که باید اجتناب کنید ارائه می دهد. احساس پشت متن خوب است، اما بیشتر شبیه یک پست وبلاگ درجه دوم است تا یک مقاله علمی. نوشته‌های آکادمیک باید رسمی‌تر، مختصرتر، بی‌طرفانه‌تر و شامل استفاده مناسب از بلاغت باشد. در مورد مثال بالا، یک دانشگاهی ممکن است در عوض بنویسد:

این مقاله به بررسی نقش سرمایه فرهنگی در مصرف هنر و تأثیر سرمایه فرهنگی بر درک مصرف کنندگان از بیان هنری می پردازد.

متوجه خواهید شد که این مثال دوم بسیار مختصرتر است اما هیچ یک از معنی از بین نمی رود. همچنین از زمان حال (به جای آینده) استفاده می کند و از اصطلاحات غیررسمی اجتناب می کند. زبان واضح، مختصر و دقیق از ویژگی های بارز نوشتن آکادمیک است.

ذکر منبع

نوشتن آکادمیک مستلزم تعادل دقیق بین استدلال بدیع و استفاده از استدلال های ارائه شده توسط دیگران است. نوشتن یک مقاله کاملاً «رمان»، بدون استفاده از یک منبع واحد، نشان می‌دهد که شما خود را با آنچه قبلاً منتشر شده است آشنا نکرده‌اید. برعکس، ذکر یک نفر برای هر نکته بیان شده نشان می دهد که شما استدلال جدیدی ارائه نکرده اید.

به این ترتیب، مهم است که هنگام بیان واقعیت، یا استفاده از استدلال‌ها، چارچوب‌ها و نظریه‌های ارائه‌شده توسط دانشگاهیان دیگر، شواهدی ارائه کنید (یک استناد معتبر). اینها، به نوبه خود، باید از استدلال بدیعی که خود شما مطرح می کنید حمایت کنند.

هنگام استفاده از نویسندگان دیگر، درک تمایز بین نقل قول و نقل قول مهم است. قاعده کلی این است که شما باید هر جا که ممکن است بازنویسی کنید، و فقط در صورت لزوم یا در صورتی که موضوع مورد نظر شما را روشن کند، نقل قول کنید. با این حال، بازنویسی می تواند بدون از دست دادن ارزش ذاتی استدلال ارائه شده دشوار باشد.

اگر در مورد تفاوت بین نقل قول و نقل قول مطمئن نیستید، مثالی را در زیر آورده ایم:

نقل قول: «سرمایه فرهنگی بسته به دوره، جامعه و طبقه اجتماعی، در غیاب هر گونه تلقین عمدی و بنابراین کاملاً ناخودآگاه، به میزان متفاوتی قابل کسب است» (بوردیو، ۱۹۸۶: ۱۸).

نقل قول: برخلاف سرمایه اقتصادی، که جمع آوری آن مستلزم تلاش آگاهانه است، سرمایه فرهنگی را می توان به سادگی با وجود و مصرف ساخت (بوردیو، ۱۹۸۶).

هر دو نسخه نقل‌شده و نقل‌شده اساساً معنای مشابهی دارند، با این تفاوت که بازنویسی دانش کمی گسترده‌تر از بوردیو را نشان می‌دهد (از طریق ذکر شکل دیگری از سرمایه)، و استدلالی را ارائه می‌دهد که در عین اینکه به نوشته‌های بوردیو صادق است، اما بهتر با نوشته‌های بوردیو مطابقت دارد. استدلال کلی

استناد صحیح به منابعی که از آنها استفاده می کنید همچنین تضمین می کند که به سرقت ادبی متهم نخواهید شد، که یک جرم جدی در دانشگاه است. در واقع سرقت ادبی مکرر و شدید می تواند منجر به تعلیق تحصیل شما در اکثر موسسات دانشگاهی شود!

منابع را به درستی قالب بندی کنید

هنگام ارجاع دادن، توجه داشته باشید که چندین قالب ارجاع مختلف وجود دارد که به موضوع خاصی بستگی دارد – از شیکاگو، هاروارد، تا MLA، تا APA – و در این قالب‌ها، تنوع‌های متعددی وجود دارد (مخصوصاً برخی از مقاله‌ها به استناد درون متنی نیاز دارند و برخی دیگر به استناد درون متنی نیاز دارند. پاورقی یا پایان نامه).

نکته مهم این است که سبک ارجاع مورد نیاز موضوع خاص (یا راهنمای دوره) خود را شناسایی کنید و سپس در استفاده از آن ثابت قدم باشید. منبعی که در اینجا باید بسیار مفید باشد EndNote است – که کتابشناسی و استنادات شما را پس از تعیین فرمت مورد نیاز برای شما قالب بندی می کند.

خلاصه

برای خلاصه کردن همه این توصیه های مقاله نویسی در یک جمله: کلید مقاله نویسی عالی این است که سؤال تحقیق خود را تعریف و اصلاح کنید، متون انتقادی کلیدی را به دقت تعیین کنید، مقاله خود را به درستی ساختار دهید، انتقادی فکر کنید و به صورت واضح و مختصر بنویسید. مسیر.

نکته مهم: یک دوست مطالعه پیدا کنید. داشتن یک “رفیق تحصیلی” جاه طلب مشابه اغلب توسط دانش آموزان کم ارزش ارزیابی می شود، اما هم افزایی حاصل از کار با یکدیگر می تواند به هر دوی شما کمک کند تا نمرات بسیار بالاتری کسب کنید. توجه به این نکته مهم است که شما نباید مقالات خود را با هم بنویسید، و نه لزوماً در مورد رویکردی که باید از قبل اتخاذ کنید به توافق برسید، زیرا این منجر به خطر ارسال دو مقاله بسیار شبیه به هم می شود – دوباره به موضوع سرقت ادبی مرتبط می شود.

در عوض، پس از اتمام پیش‌نویس اول، باید مقاله‌ها را با یکدیگر مبادله کنید. تصحیح کار خود بسیار دشوار است – فرد پس از خواندن مکرر آن برای روزها در متن، نسبت به مسائل دستوری جزئی در یک متن کور می شود. نادیده گرفتن شکاف‌ها در جریان و منطق استدلال به همین ترتیب آسان است. خواندن این اثر توسط یک دوست، به هر دوی این مسائل رسیدگی می‌کند، با این فرض که آنها نیز موفقیت بالایی دارند.

 

تایپ فوری

تایپ فرمول

تایپ کتاب 

تایپ پایان نامه

برای سفارش تایپ و ترجمه به سایت موسسه هیدیکا مراجعه فرمایید

درباره takin

این مطالب را نیز ببینید!

یک راهنمای ساده برای نوشتن یک مقاله درجه یک

یک راهنمای ساده برای نوشتن یک مقاله درجه یک یک مقاله درجه یک مقاله ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.